retreadingtyres header

Bieżnikowanie opon do samochodów ciężarowych: odróżnienie faktów od fikcji

Opublikowano dnia 1 lipca 2022 - 5 minut czytania

Rozprawmy się raz na zawsze ze wszystkimi błędnymi wyobrażeniami na temat bieżnikowania. Dowiedz się, dlaczego bieżnikowanie stało się dla firm transportowych, w tym małych flot, kwestią nie tylko ekonomiczną, ale także ekologiczną. David Cardoso*, Menedżer Produktu opon bieżnikowanych do samochodów ciężarowych i autobusów w Michelin** opowie nam więcej.

retreadingtyres portrait

David Cardoso, Menedżer Produktu opon bieżnikowanych do samochodów ciężarowych i autobusów na region EMEA** w Michelin

Bieżnikowane opony do samochodów ciężarowych zapewniają realne oszczędności na kosztach

PRAWDA – Opona bieżnikowana kosztuje średnio o 40%*** mniej niż opona nowa, pomimo że często stosuje się w niej te same mieszanki gumowe i technologie. Poza tym opona bieżnikowana zachowuje osiągi opony nowej.

Karkasy opon MICHELIN są od początku projektowane z myślą o bieżnikowaniu – w niektórych zastosowaniach nawet kilkukrotnym

Bieżnikowane opony są mniej niezawodne

FAŁSZ – Bieżnikowanie polega na wymianie zużytego bieżnika opony na nowy. Gdy operacja jest przeprowadzana przez ekspertów na dobrej jakości karkasie, bieżnikowana opona ma osiągi porównywalne do opony nowej – pod względem bezpieczeństwa, wytrzymałości, wydajności i przebiegu.

A jednak przez długi czas niektórzy kojarzyli porzucone na poboczach bieżniki opon wyłącznie z oponami bieżnikowanymi. To nieprawda, ale błędne przekonanie nadal pokutuje.

Oponę można bieżnikować nawet do trzech razy w zależności od karkasu i rodzaju użytkowania

PRAWDA – Liczba cykli bieżnikowania zależy od stanu karkasu po zużyciu bieżnika, a w szczególności od jego potencjału. Opony wykorzystywane w zastosowaniach pozadrogowych (gama X® Works) można bieżnikować dwukrotnie systemem MICHELIN Remix lub nawet trzykrotnie systemem RECAMIC lub Laurent Retread. Pod względem technicznym karkas nie obraca się tu zbyt często. Nie dotyczy to transportu na duże odległości, gdzie moment obrotowy silnika/hamowania jest mniejszy. W przypadku eksploatacji tego typu oponę zazwyczaj bieżnikuje się tylko raz, ale jest ona w stanie przejechać nawet milion kilometrów***!

Karkas opony nie ma znaczenia dla bieżnikowania

FAŁSZ– To kluczowy czynnik. Do bieżnikowania o dobrej jakości potrzebny jest solidny karkas. Doskonałe wsparcie w połączeniu z doświadczeniem profesjonalistów daje efekt w postaci bieżnikowanej opony, która doskonale wykonuje swoje zadanie.

Karkas o wysokiej jakości można bieżnikować przez cały okres użytkowania, aż do osiągnięcia ustawowego limitu zużycia (np. 10 lat w Wielkiej Brytanii).

Bieżnikowanie nie jest odpowiednie dla małych flot samochodów ciężarowych

FAŁSZ – Bieżnikowanie jest odpowiednie dla flot każdej wielkości! Zapewnia ono również trzy korzyści, które mają znaczenie dla budżetu. Są to: cena, przebieg i elastyczność użytkowania. Bieżnikowanie jest dobre dla środowiska, ponieważ maksymalizuje wykorzystanie surowców i zmniejsza ilość odpadów przekazywanych do recyklingu.

Marka Michelin była pionierem bieżnikowania

PRAWDA – Marka Michelin to główny gracz w dziedzinie bieżnikowania, posiadający ponad 60 lat doświadczenia w tym obszarze. To dodatkowa oferta oprócz produkcji nowych opon. Zespoły zajmujące się bieżnikowaniem od samego początku projektu ściśle współpracują z zespołami zajmującymi się nowymi oponami. Bieżnikowanie pozwala zaoszczędzić średnio 70% surowców w porównaniu z nową oponą***.


Trzy dobre powody, aby bieżnikować opony

po three good reasons to retread tyres


Trzy marki opon bieżnikowanych Grupy Michelin

retreadingtyres brand1

Michelin REMIX® (europejska) – Premium

  • Bieżnikowanie wyłącznie na karkasach Michelin.
  • Utrzymuje wydajność nowych opon MICHELIN (pod względem bezpieczeństwa, wytrzymałości, wydajności, przebiegu itp.)


retreadingtyres brand2

Michelin RECAMIC (globalna)

  • Bieżniki wyprodukowane we Francji w zakładzie Grupy MICHELIN.
  • Sprzedawane partnerom, którzy prowadzą punkty bieżnikowania.
  • Brak wyłączności na karkasy
  • Wskazówki techniczne i wsparcie ze strony ekspertów MICHELIN


retreadingtyres brand3

Laurent RETREAD (głównie Francja / Niemcy / Szwajcaria / kraje Beneluksu i Hiszpania)

  • Bieżnikowanie lokalne w fabryce Avalon we Francji (Burgundia – Franche Comté).
  • Brak wyłączności na karkasy


Źródła

* Wywiad z Davidem Cardoso przeprowadzony 29 października 2021 r.
**Strefy Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki
***Wszystkie liczby cytowane w tym artykule pochodzą z francuskiej białej księgi Michelin: „Pour en finir avec les idées reçues sur le recreusage et le rechapage.”

Dołącz do społeczności !

Podając swój adres e-mail i klikając poniższy przycisk, wyrażam zgodę na Warunki użytkowania i Politykę prywatności. Przedstawiciel Michelin może skontaktować się z Tobą, jeśli wyrazisz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty produktu lub usługi. Możesz w dowolnym momencie zrezygnować.

_ *
Jesteś
  • Użytkownikiem opon
  • Dilerem opon
  • Inne
Rozmiar floty *
  • 1-10
  • 11-20
  • 21-50
  • 51+
  • Nie jestem użytkownikiem opon
0

Korzystasz z nieaktualnej wersji przeglądarki.

Nie wspieramy już tej wersji przeglądarki. Oznacza to, że niektóre funkcjonalności strony mogą nie działać poprawnie.

Zaktualizuj swoją przeglądarkę do nowszej wersji lub otwórz stronę korzystając z innej przeglądarki.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+