Zrównoważona mobilność: Rozwijaj swój biznes, zmniejsz swój wpływ na środowisko dzięki oponom i rozwiązaniom MICHELIN

Zrównoważona mobilność: Rozwijaj swój biznes, zmniejsz swój wpływ na środowisko dzięki oponom i rozwiązaniom MICHELIN

Rozwijaj swoją działalność transportową, zmniejsz swój wpływ na środowisko dzięki oponom i rozwiązaniom MICHELIN

Branża transportowa znajduje się na rozdrożu. Stoi w obliczu wielu wyzwań, takich jak niedobór kierowców, inflacja i rosnące koszty paliwa, a także znajduje się w centrum kryzysu klimatycznego: Transport drogowy odpowiada za około 15% globalnej emisji CO2.(1)  

Możesz być skłonny podjąć działania w celu rozwiązania kryzysu klimatycznego, ale tylko wtedy, gdy ma to sens dla Twojej firmy. Rozumiemy Twoją ostrożność i wyzwania.

W Michelin jesteśmy zaangażowani w zmniejszanie wpływu branży transportowej na środowisko. 

Dlatego chcemy wspierać naszych klientów i pokazywać im, że myślenie w sposób zrównoważony może być korzystne dla zmniejszenia ich wpływu na środowisko ORAZ dla ich działalności. Step Up to nasze globalne podejście do tego celu. 

Stańmy ramię w ramię. 

Step Up z Michelin - PL

1- Zacznij od wyboru opon ekologicznych

Aby zminimalizować wpływ naszych produktów i usług na środowisko przy jednoczesnym utrzymaniu lub nawet poprawie wydajności, stosujemy podejście oparte na ekoprojektowaniu.
Obejmuje to ocenę wpływu na każdym etapie cyklu życia opony(2). Następnie możemy wykorzystać działania w wielu kategoriach, aby zmniejszyć wpływ naszych opon.

Zmniejszenie oporów toczenia i masy opon w celu zmniejszenia zużycia paliwa

MICHELIN - Animation FUEL PRICE Increase - POL version

Paliwo/energia stanowi do 26% wydatków floty(3) i ma bezpośredni wpływ na emisje, ponieważ jeden litr oleju napędowego emituje 2,66 kg CO2 (4)

Tak więc stosowanie lżejszych opon o niższych oporach toczenia przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin ORAZ obniżenia kosztów paliwa.

Zwiększenie trwałości w celu zmniejszenia ilości odpadów

 

MICHELIN - Sustainable Mobility - 2021 - Lateral grip demo - POL

Inwestując w opony zaprojektowane tak, aby wytrzymały do ostatniego milimetra ustawowego limitu zużycia, zmniejszasz częstotliwość wymiany, utrzymując swoją flotę na drodze dłużej, jednocześnie walcząc z odpadami.

Ponieważ długa żywotność to tylko pierwszy krok, Michelin chce zapewnić wysokie osiągi nawet w przypadku zużytych opon. Sprawdź wyniki porównania z konkurencją powyżej, pod nadzorem DEKRA.

Innowacje w zakresie materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu

A recipe not as easy as it looks!

Nieustannie zastępujemy surowce oparte na paliwach kopalnych surowcami pochodzącymi z recyklingu i odnawialnymi.(5)

Współpraca z kluczowym partnerem w zakresie zrównoważonego rozwoju, takim jak Michelin, pomaga zadowolić klientów, którzy chcą zwiększyć swoje zaangażowanie w ochronę środowiska.

Dokonaj ekologicznego wyboru również przy zakupie nowego pojazdu! Dowiedz się, dlaczego jesteśmy niezawodnym partnerem dla producentów oryginalnego wyposażenia.

2- Dlaczego zawsze kupować nowe? Zdecyduj się na model o wielu okresach eksploatacji dla opon ciężarowych

Nadaj nowe życie swoim oponom ciężarowym poprzez bieżnikowanie i pogłębianie. Wdrożenie modelu multi-life nie wymaga myślenia: może pomóc obniżyć koszty ORAZ zmniejszyć wpływ na środowisko. Ponadto praktyki te skutecznie zmniejszają wpływ na środowisko zarówno w fazie użytkowania, jak i w fazie surowca opon.

Rechapage d'un pneu en atelier

Edito picture regrooving retreading visit hamburg Freight transport Help and Advice

Rechapage d'un pneu en atelier

Bieżnikowanie

  • Kosztuje 40% mniej niż równoważna nowa opona(6)
  • Jedno bieżnikowanie pozwala zaoszczędzić 50 kg surowca i zapobiec emisji 115 kg CO2 do atmosfery(7).
Opony po pogłębianiu bieżnika

Pogłębianie bieżnika opon

Bieżnikowanie

  • Pomaga przejechać do 25% więcej kilometrów(8)
  • Oszczędność do 5% (9) zużycia paliwa, co pozwala zaoszczędzić do 251 kg CO2(10).

Nasz kalkulator wpływu na zrównoważony rozwój określa ilościowo korzyści płynące z bieżnikowania lub pogłębiania bieżnika opon.

Dowiedz się, jak Twoje działania przyczyniają się do bardziej zrównoważonej przyszłości.

Dlaczego model multi-life jest niezbędny?

Model multi-life czyni cuda, jeśli chodzi o CPK (koszt na kilometr). Dowiedz się, jak to zrobić, oglądając poniższy film.

MICHELIN - The importance of cost per kilometre for your MICHELIN tyres

3- Zastosuj właściwą rutynową konserwację opon, aby osiągnąć sukces

Podczas gdy opony odgrywają ważną rolę w zmniejszaniu śladu środowiskowego, zrównoważony rozwój obejmuje szersze spektrum praktyk, od właściwego ciśnienia w oponach, przez rotację opon w celu równomiernego zużycia, po promowanie efektywnych zachowań podczas jazdy i nie tylko.
Wydajność operacyjna i wpływ na środowisko zależą od bycia na bieżąco z tymi praktykami i poradami technicznymi. Nasze artykuły zawierają najnowsze wskazówki dotyczące codziennych operacji, które pomogą Ci być tak wydajnym, jak to tylko możliwe, zarówno pod względem czasu, jak i zasobów!

Chcesz być na bieżąco z tematami branżowymi? Więcej szczegółowych informacji na tematy takie jak efektywność energetyczna, zużycie paliwa i zrównoważona mobilność można znaleźć na blogu MICHELIN For My Business.

4- Wyjdź poza opony: Usługi związane z oponami i efektywnym zarządzaniem flotą są kluczowe.

Ponieważ zrównoważony rozwój to coś więcej niż tylko opony, ważne jest, aby mieć odpowiednie połączone rozwiązania i/lub zarządzanie flotą, aby wzmocnić swoje zaangażowanie w ochronę środowiska. Nie martw się o zarządzanie oponami lub optymalizację operacji flotowych. Sieć ekspertów Michelin jest do Twojej dyspozycji. Dwie z naszych flagowych ofert usług:

Odkryj MICHELIN Effitires

MICHELIN - Kawczynski Logistics - Effitires Price per Kilometere contract with MICHELIN-subtitles EN

Usługa ta ma na celu wydłużenie czasu sprawności, obniżenie kosztów ORAZ zmniejszenie emisji CO2 poprzez outsourcing zarządzania oponami. W jaki sposób? Wszystko sprowadza się do optymalizacji żywotności opon aż do ustawowego limitu zużycia.

Dowiedz się więcej o naszych ambicjach dotyczących zrównoważonej mobilności i przyszłości.

LEGAL NOTICES

(1) Źródło: https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-transport
(2) Od wydobycia surowców po produkcję, logistykę, użytkowanie, zbiórkę i recykling.  
(3) Źródło: Badanie Michelin Total Cost of Ownership Split przeprowadzone przez Ducker Carlisle w 2024 r. na podstawie średniej kosztów zgłoszonych przez klientów flotowych podczas wywiadów telefonicznych. 
(4) Źródło: Współczynniki konwersji gazów cieplarnianych rządu Wielkiej Brytanii na potrzeby sprawozdawczości firm, 2024 r.
(5) Materiały odnawialne uzyskane z zasobów naturalnych, które można odtworzyć w krótkim czasie na skalę ludzką, oraz materiały pochodzące z recyklingu uzyskane w wyniku dowolnej operacji odzysku, w ramach której odpady przemysłowe lub poużytkowe są ponownie przetwarzane na produkty, materiały lub substancje.
(6) Wewnętrzne badanie Michelin przeprowadzone w 2022 r. za pomocą narzędzia do analizy konkurencyjności przeprowadzonego w Europie, porównujące nową oponę MICHELIN z oponą MICHELIN Remix®. 
(7) Oszczędność CO2 związana z operacją bieżnikowania jest obliczana na podstawie oszczędności materiałów. Jeśli chodzi o oszczędność materiału, opona bieżnikowana MICHELIN Remix® pokrywa do 100% przebiegu nowej opony MICHELIN (mieszanka bieżnika i wzór bieżnika opon MICHELIN Remix® są w dużej mierze takie same jak w przypadku nowych opon MICHELIN; 90% opon z gamy MICHELIN Remix® jest wykonanych z tej samej formy i tych samych materiałów co nowe opony MICHELIN, a zatem działają równie dobrze; zgodnie z wewnętrznymi testami przeprowadzonymi przez Centrum Badań i Technologii Michelin oraz opiniami klientów zebranymi w Europie od 2015 r.). Nowa opona waży średnio 70 kg. Opona gotowa do bieżnikowania waży średnio 50 kg. Wpływ opony bieżnikowanej na emisję CO2 jest powiązany z oszczędnością materiału, czyli 115 kg CO2 odpowiada 50 kg oszczędności surowca, przy współczynniku 2,3 kg CO2* na kg surowca. 
* Równoważność między CO2 a litrem paliwa lub kilogramem surowca jest obliczana w następujący sposób: współczynnik emisji wynoszący 3,24 kg CO2 na 1 litr oleju napędowego pochodzi z oceny cyklu życia przeprowadzonej przez ADEME dla czystego oleju napędowego. Obejmuje on emisje podczas etapów produkcji oleju napędowego (17%) i podczas jego spalania (83%). Źródło: ADEME, Study "Well to wheel - JEC", v4, lipiec 2014. Współczynnik emisji wynoszący 2,3 kg CO2 na 1 kg opony pochodzi z obliczeń oceny cyklu życia dla produkcji opony od kołyski do bramy (cradle to gate), przeprowadzonej wewnętrznie przez Michelin przy użyciu zasad obliczeniowych opracowanych przez branżę produkcji opon (TIP). Obejmuje ona etapy obejmujące wydobycie surowców, transport, produkcję i dystrybucję. Źródło: UL Environment Standard, "Product Category Rules for preparing an Environmental Product Declaration for the product category: Opony", v3.05, luty 2022 r. 
(8) W porównaniu ze zużytą oponą MICHELIN bez pogłębiania bieżnika. Na podstawie średniego pogłębienia bieżnika o 4 mm. Informacje zaczerpnięte z zaleceń francuskiej federacji producentów opon TNPF z 2013 r., zgodnie z którymi pogłębianie zużytych opon zwiększa ich żywotność poprzez wykorzystanie całej dostępnej gumy. 
(9) Wewnętrzne badanie przeprowadzone na torach testowych Michelin w Ladoux (Francja) w dniu 5 maja 2021 r. pod nadzorem DEKRA (raport nr 21CPAEXT-030). Do porównania opon nowych i pogłębionych (R5 mm) wykorzystano dwa identyczne samochody ciężarowe Volvo FH500 wyposażone w opony 315/70 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z2 i D2, z których każdy holował w pełni załadowaną (40 ton) przyczepę Schmitz Cargobull wyposażoną w opony 385/55 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ T przy identycznym ciśnieniu (8,5 b, 7,5 b i 9,0 b). Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków pogodowych, rodzaju drogi, rozmiaru opon i stylu jazdy. 
(10) Oszczędność CO2 wynikająca z modelu Michelin multi-life jest zwiększona dzięki oszczędności paliwa związanej z pogłębianiem bieżnika (do 5,4%(1)). Według badań przeprowadzonych w rzeczywistych warunkach użytkowania (przy użyciu opon 315/70 R 22. 5 zamontowanych na osiach napędowej i sterującej samochodu ciężarowego z napędem 4x2 używanego na międzynarodowych i krajowych trasach długodystansowych, które przekroczyły 50% zużycia), średni przebieg opon MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z2 i MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ D2 wynosi 232 200 km przed pogłębieniem bieżnika* (*Źródło i obliczenia wewnętrzne Michelin, na podstawie pomiarów przeprowadzonych przez zespoły Michelin podczas inspekcji u klientów na 488 osiach w Austrii, Belgii, Chorwacji, Czechach, Francji, Niemczech, Grecji, na Węgrzech, we Włoszech, w Holandii, Polsce, Portugalii, Rumunii, Serbii, Słowenii, Hiszpanii i Turcji w okresie od 2020 do 2023 r.), z symulacją opartą na zebranych wynikach sugerującą ekstrapolację żywotności do pozostałości 3 mm. Wyniki mogą się różnić w zależności od pogody i warunków drogowych. Z obserwacji wynika, że dzięki pogłębianiu bieżnika nasze opony przejeżdżają do 25% (2) dalej, tj. 58 050 km (232 200 x 25%). Oszczędności paliwa są obliczane na podstawie odległości pokonanej przez pogłębione opony (58 050 km) przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 29,5 l/100 km dla nowych opon i 27,91 l/100 km dla opon pogłębionych (źródło: raport DEKRA nr 21CPAEXT-030). 29,5 x 5,4%, tj. oszczędność 1,59 l/100 km dla przegubowej ciężarówki. 

Korzystasz z nieaktualnej wersji przeglądarki.

Nie wspieramy już tej wersji przeglądarki. Oznacza to, że niektóre funkcjonalności strony mogą nie działać poprawnie.

Zaktualizuj swoją przeglądarkę do nowszej wersji lub otwórz stronę korzystając z innej przeglądarki.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+