Euro Truck Simulator 2: gra o życiu kierowcy samochodu ciężarowego

Opublikowano dnia 31 marca 2022 - 10 minut czytania

Kierowcy samochodów ciężarowych są zdani na siebie, muszą radzić sobie w trudnych sytuacjach, odkrywają nowe miejsca ౼ i są postrzegani jako bohaterowie wśród codzienności. Ponieważ dosłownie miliony ludzi na całym świecie uwielbiają odgrywać role bohaterów, do akcji wkraczają również marki.

eurotruck portrait

eurotruck portrait

Pavel Sebor, Dyrektor generalny SCS Software, twórcy Euro Truck Simulator 2, i Mike Lawton, Dyrektor Działu globalnego marketingu i komunikacji ds. licencji marki w Michelin

Hardkorowi fani prawdziwych marek

Jeśli nigdy nie słyszałeś o wielkim sukcesie, „Euro Truck Simulator 2”, jest to gra komputerowa, w której gracz zasiada za kierownicą własnego samochodu ciężarowego. Zaczyna jako nowo zatrudniony kierowca, którego zadaniem jest dostarczanie ładunku. W miarę postępu gry przemierza słynne miasta i malownicze odcinki dróg, przewożąc coraz większe ładunki, awansując, aby w końcu założyć własną firmę i zarządzać całą flotą. W trakcie gry można personalizować pojazdy.

„Gdy po raz pierwszy uruchomiliśmy Euro Truck Simulator 2, musieliśmy bardzo szybko stworzyć dużo zawartości” – wspomina Pavel Sebor, Dyrektor generalny SCS Software(1). Dlatego wczesne wersje gry były znacznie mniej szczegółowe niż realistyczna wersja dostępna obecnie na rynku. Dzisiaj hardkorowi fani mają wyższe oczekiwania. „Im bardziej realistyczna gra, tym lepiej gracze się czują” – twierdzi. „Nie chcą jeździć ciężarówką wymyślonej marki lub na oponach wymyślonej marki. Chcą grać z markami, które znają i uwielbiają.”

„Gracze nie chcą jeździć ciężarówką wymyślonej marki lub na oponach wymyślonej marki. Chcą grać z markami, które znają i uwielbiają.”

Pavel Sebor, Dyrektor generalny SCS Software, twórcy gry Euro Truck Simulator 2


Właśnie dlatego marki takie jak Michelin zajmują centralne miejsce w tej historii sukcesu. „Nasza współpraca rozpoczęła się siedem lat temu” – wyjaśnia Mike Lawton, Dyrektor Działu globalnego marketingu i komunikacji ds. licencji marki w Michelin(2). „To doświadczenie było korzystne dla obu stron” – dodaje. „Dzielimy się naszą wiedzą techniczną i doświadczeniem z SCS Software, dzięki czemu gra jest jeszcze bardziej wiarygodna. W całej relacji chodzi o autentyczność i zapewnienie graczom realistycznego odczucia naszych produktów. My też na tym zyskujemy, ponieważ możemy komunikować się z naszym docelowym użytkownikiem w zupełnie inny sposób. Nasi fani angażują się w markę w sposób, w jaki nigdy wcześniej nie mogli.”

eurotruck img1

eurotruck img1


Personalizacja stoi na pierwszym planie

„Element tuningu jest niezwykle istotny” – mówi Sebor. „Ciężarówki w naszej grze są jak ogromne lalki Barbie – możesz zmieniać im lusterka, wzornictwo, dodawać deflektory – ważne, aby ludzie mieli kontrolę nad wyglądem pojazdu.” Gracze poszukujący bardzo wciągających wrażeń mogą kupić Michelin Fan Pack. Dodatek zawiera bardzo szczegółową gamę opon do samochodów ciężarowych, dzięki czemu gracz może wybrać oponę odpowiednią do danego zastosowania. „Nadaje to grze wyższy poziom autentyczności” – mówi Lawton. Dodatek dla fanów umożliwia również pomalowanie ciężarówki na niebiesko-żółte barwy Michelin, dodanie licencjonowanych produktów Michelin, takich jak czapki, lodówki i odświeżacze powietrza do kabiny oraz, oczywiście, umieszczenie kultowej maskotki Michelin na dachu.

„Jesteśmy marką, która wyraża ludzi. Zwolennicy naszej marki dorastali z ludzikiem Michelin, bawiąc się zestawami zabawek z nim jako dzieci! “

Mike Lawton, Dyrektor Działu globalnego marketingu i komunikacji oraz licencji marki w Michelin


Marka Michelin została kilkakrotnie uznana za jedną z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych na świecie. Nic więc dziwnego, że od momentu wprowadzenia gry do sprzedaży w styczniu 2017 roku dodatek dla fanów został pobrany ponad 600 000 razy. „Jesteśmy marką, która wyraża ludzi. Zwolennicy naszej marki dorastali z ludzikiem Michelin, bawiąc się zestawami zabawek z nim jako dzieci! Jesteśmy marką, która towarzyszy ludziom przez całe życie” – mówi Lawton. „Widzą naszą markę jako godną zaufania i prawdziwie wiarygodną.”

eurotruck img2

eurotruck img2

Kolejny etap

Przez lata zachodziło zjawisko, które Lawton opisuje jako „naturalną ewolucję rzeczywistości.” Jak mówi: „Pierwszym przejawem rzeczywistości była możliwość zobaczenia w grze markowej opony Michelin. Później gracze mogli wybrać rodzaj opon i wyposażyć swoją ciężarówkę w markowe produkty.”

„Dla mnie kolejnym etapem będzie wprowadzenie realizmu do odnoszonych wrażeń. Nie tylko obecność marki, ale też jej wartość pokazują, że Michelin oznacza trwałość i bezpieczeństwo”
– mówi Lawton. To dogłębne wrażenie będzie na przykład oznaczać włączenie do gry realnych aspektów w zakresie wydajności i bezpieczeństwa. Na przykład oporu toczenia i skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni, które w dużym stopniu zależą od technologii zastosowanych w oponie, a także od sposobu, w jaki opony są pompowane i serwisowane.

„Miejmy nadzieję, że stosowanie praktyk serwisowych niezbędnych do odniesienia sukcesu w grze zachęci kierowców do stosowania tych samych nawyków w prawdziwym życiu.”

Mike Lawton, Dyrektor Działu globalnego marketingu i komunikacji ds. licencji marki w Michelin


Lawton ma nadzieję, że te zmiany przełożą się na zwyczaje w realnym świecie. „Miejmy nadzieję, że stosowanie praktyk serwisowych niezbędnych do odniesienia sukcesu w grze zachęci kierowców do stosowania tych samych nawyków w prawdziwym życiu. Chcemy, aby sprawdzali ciśnienie w oponach i odpowiednio je serwisowali, aby zapewnić sobie najwyższy stopień bezpieczeństwo i niskie zużycie paliwa.”

Dla Sebora przyszłość będzie zorientowana na nadążanie za popytem. „Bycie na bieżąco i nadążanie za postępem technologii to niekończące się wyzwanie. Ta praca nigdy się nie kończy!” – mówi. „Dodanie jelenia przebiegającego drogę, nowej malowniczej trasy… zawsze można dodać nowe funkcje, a fani zawsze proszą o więcej. Szybki, stały wzrost jest wymagający, ale to sympatyczny problem.”

Euro Truck Simulator 2: Aktualizacja Michelin Fan Pack DLC!


Według liczb: Euro Truck Simulator 2

  • 2012 – premiera
  • 7 głównych marek samochodów ciężarowych
  • 9 opon Michelin do wyboru
  • 7 konfigurowalnych akcesoriów Michelin do kabin
  • 97% – ocena Steam w 2021 r.
  • 79% – ocena Metacritic w 2019 r.


Skoncentruj się na… aktualnym dodatku dla fanów Michelin

Gracze Euro Truck Simulator 2 do wyposażenia swoich pojazdów mogą wybierać spośród czterech kategorii opon Michelin.

Euro Truck Simulator 2: Michelin Fan Pack DLC Update

eurotruck box1

eurotruck box1

OSZCZĘDNOŚĆ PALIWA I MNIEJSZE EMISJE CO2 NA DŁUGICH DYSTANSACH

Opony X® LINE™ ENERGY™ Z2 / D2 oraz X® LINE™ ENERGY™ F/Z/D/T zapewniają doskonałe opory toczenia, idealne do jazdy na długich dystansach, przy jednoczesnych oszczędnościach dla budżetu i środowiska.


WSZECHSTRONNE ZASTOSOWANIE ORAZ NISKIE ZUŻYCIE PALIWA I EMISJE CO2

Gama MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ Z/D zapewnia optymalne zużycie paliwa bez uszczerbku na trwałości. Te wszechstronne opony zapewniają bezpieczeństwo na drogach i autostradach o każdej porze roku.

eurotruck box2

eurotruck box2


eurotruck box3

eurotruck box3

TRWAŁOŚĆ NA DRODZE

Opony MICHELIN X® MULTI™ F/D/T/Z i MICHELIN X® MULTI™ T2 mają doskonały potencjał przebiegu, a ponadto oferują wszechstronność i trwałość na drogach i autostradach w każdych warunkach klimatycznych.


DUŻE OBCIĄŻENIE

Wytrzymałe opony MICHELIN X Multi HD, MICHELIN X Multi HL-T i MICHELIN X Multi HL-Z są bardzo odporne na uszkodzenia i odpowiednie do dużych obciążeń, a także zapewniają wysokie przebiegi i bezpieczeństwo przez wszystkie pory roku.

eurotruck box4

eurotruck box4


Źródła

(1)Wywiad z Pavlem Seborem przeprowadzony 7 października 2021 r.
(2)Wywiad z Mikiem Lawtonem przeprowadzony 11 października 2021 r.
*Znak towarowy „Euro Truck Simulator 2” jest zarejestrowanym znakiem SCS Software s.r.o. Wszystkie inne nazwy marek, znaki towarowe, zarejestrowane znaki, logo i symbole stosowane na pojazdach w grze stanowią własność ich prawowitych właścicieli.

Dołącz do społeczności !

Podając swój adres e-mail i klikając poniższy przycisk, wyrażam zgodę na Warunki użytkowania i Politykę prywatności. Przedstawiciel Michelin może skontaktować się z Tobą, jeśli wyrazisz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty produktu lub usługi. Możesz w dowolnym momencie zrezygnować.

_ *
Jesteś
  • Użytkownikiem opon
  • Dilerem opon
  • Inne
0

Korzystasz z nieaktualnej wersji przeglądarki.

Nie wspieramy już tej wersji przeglądarki. Oznacza to, że niektóre funkcjonalności strony mogą nie działać poprawnie.

Zaktualizuj swoją przeglądarkę do nowszej wersji lub otwórz stronę korzystając z innej przeglądarki.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+