header

Jak uniknąć stresu związanego z awarią?

Opublikowano dnia 1 marca 2023 - 4 minuty czytania

Jeśli opona samochodu ciężarowego uległa przebiciu, wybuchła, uległa zużyciu lub została uszkodzona, konieczne jest skorzystanie z usług pomocy drogowej, co może być bardzo kosztowne, zwłaszcza na autostradzie. Poza kosztem zatrzymanego pojazdu, trudno jest oszacować cenę usługi awaryjnej. Jak uniknąć stresu związanego z awarią i nie zapłacić za nią pełnej ceny? Poznaj 3 wskazówki ekspertów Michelin i świadectwo Fabrice'a Laroche'a, kierownika Auvergne Méditerranée.

essaadidelannelchan

Karim Essaadi, Service Designer w Michelin; Franck-Olivier Delannel, Michelin Services and Solutions Customer Experience Manager oraz Socheatra Chan, Michelin’s Technical and Commercial Trucks Customer Trainer.

1 – Regularnie serwisuj i kontroluj swój samochód ciężarowy oraz opony

Codzienny serwis może zapobiec niektórym awariom. „Sprawdzaj swój pojazd przed każdą podróżą” – mówi Socheatra Chan, Michelin’s Technical and Commercial Trucks Customer Trainer.
„Opony wymagają szczególnej uwagi. Pamiętaj o regularnym sprawdzaniu ciśnienia w oponach, najlepiej co miesiąc. Prawidłowe ciśnienie w oponach poprawia bezpieczeństwo, zapewniając lepszą przyczepność i zmniejszając ryzyko wystrzału”.
„Dzięki szkoleniom, które prowadzimy dla kierowców i techników warsztatowych, profesjonaliści nabywają umiejętności w zakresie serwisowania opon. A wiemy, że lepiej zapobiegać niż leczyć.”

fabricelaroche

Fabrice Laroche, kierownik Auvergne Méditerranée

„Awaria na autostradzie może szybko stać się kosztowna”

Fabrice Laroche zarządza Auvergne Méditerranée, rodzinną firmą transportową zlokalizowaną na północ od Clermont-Ferrand. Jego flota liczy około 50 naczep, w większości chłodniczych. Wyjaśnia dlaczego wybrał usługi i rozwiązania Michelin, aby uprościć swoją organizację i uniknąć dodatkowych kosztów w przypadku wystąpienia awarii.

„Moje pojazdy pokonują 4 miliony kilometrów rocznie, z czego 95% we Francji. Mam średnio cztery awarie rocznie, z czego dwie są spowodowane przez ciała obce, takie jak kawałek złomu na drodze lub autostradzie.

Awaria opony zawsze powoduje problemy. Dzięki alertom Michelin wysyłanym w wiadomości e-mail lub SMS mogę przewidzieć pewne problemy, a czasem nawet zapobiec awarii, np. w przypadku niskiego ciśnienia w oponach. Powiadamiam wtedy kierowcę, który sprawdza oponę i wymienia ją, jeśli ma zapasową.

Każda firma transportowa martwi się możliwością wystrzału opon, ponieważ nie można go przewidzieć. Możemy jednak spróbować mu zapobiec! Jeśli już do niego dojdzie, usługa usuwania awarii na autostradzie szybko staje się kosztowna: we Francji kosztuje to około 2 000 EUR. Serwis zapobiegawczy floty to moja kluczowa strategia unikania awarii. Zadanie to zlecam zatwierdzonemu przez Michelin serwisowi, który co tydzień sprawdza opony moich pojazdów w bazie.”

https://www.auvergne-mediterranee.com/

2 – Zarejestruj się w serwisie awaryjnym

Gdy dojdzie do przebicia lub rozerwania opony, nie unikniesz wezwania pomocy drogowej. Możesz jednak ograniczyć koszty, korzystając z efektywnej usługi pomocy drogowej, której cena jest podawana z góry.
Karim Essaadi, Service Designer w Michelin i Franck-Olivier Delannel, Michelin Services and Solutions Customer Experience Manager, wyjaśniają cztery kluczowe zalety usługi awaryjnej MICHELIN ONCall:

- Średni czas reakcji usługi MICHELIN ONCall w Europie wynosi 2,5 godziny(1) : w dzień i w nocy, przez cały tydzień i w weekendy, 24/7. Średni czas reakcji jest sprawdzony, spójny i zweryfikowany.
- Usługa obejmuje 34 kraje w całej Europie i jest świadczona w 24 językach, przy czym punkt kontaktowy jest jeden.
- Przejrzyste stawki bez niemiłych niespodzianek.
- Sieć 3300 europejskich partnerów gwarantuje szybką reakcję w każdym miejscu: wystarczy zadzwonić lub kliknąć, aby uruchomić machinę.”

breakdown2

3 - Uzyskaj przejrzystą cenę za usunięcie awarii w dowolnym miejscu w Europie

„Oprócz niepokoju związanego z awarią, niepewność co do kosztów zwiększa stres właścicieli firm transportowych. Z MICHELIN ONCall przejrzystość umożliwia kierownikom flot wcześniejsze obliczenie kosztów naprawy, niezależnie od sytuacji. Oferujemy na przykład zryczałtowaną stawkę za naprawy na autostradach we Francji.” mówią Karim Essaadi i Franck Olivier.

mfp leaflet oncall 2022 po

ŹRÓDŁA

(1) 2021: Średni czas przestojów w Europie z MICHELIN ONCall.

Korzystasz z nieaktualnej wersji przeglądarki.

Nie wspieramy już tej wersji przeglądarki. Oznacza to, że niektóre funkcjonalności strony mogą nie działać poprawnie.

Zaktualizuj swoją przeglądarkę do nowszej wersji lub otwórz stronę korzystając z innej przeglądarki.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+