post ontheroadwith online strategy herobanner
Zanim cokolwiek zrobimy, naszym pierwszym instynktem jest to "wygooglować" – Twoi klienci mają dokładnie tak samo. W naszym „hiper cyfrowym świecie” stworzenie solidnej obecności w internecie ma dla Twojej firmy kluczowe znaczenie. Aby porozmawiać o strategii internetowej, spotkaliśmy się z trzema właścicielami flot: dużej grupy liczącej 1000 pracowników i dwóch małych flot liczących poniżej 20 pracowników. Dzielą się z nami swoimi doświadczeniami i wskazówkami. Pobierz podsumowanie na końcu artykułu!
bloc titre description online strategy 1
Thierry Mazet* jest dyrektorem generalnym Groupe Mazet, francuskiej firmy rodzinnej zlokalizowanej w Montelimar (region Owernia-Rodan-Alpy), a jego córka Deborah Mazet jest dyrektorem generalnym agencji komunikacyjnej L'Agence D. Agencja Deborah pomogła firmie Transport Mazet stworzyć 360-stopniową strategię komunikacji.
Groupe Mazet jest jednym z pierwszych wyników wyszukiwania dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności, co oznacza, że wykonujesz niesamowitą pracę, tworząc swoją obecność w internecie! Jaka jest najlepsza rada, jakiej możesz udzielić?
Deborah Mazet:Bez wątpienia trzeba zacząć od stworzenia strategii. Obecnie klienci mają bardzo dokładne wyobrażenie o każdym dostawcy usług zgodnie z ich reputacją w internecie, dlatego ważne jest, abyśmy ustalili jasną strategię komunikacji z jasnymi celami. Postanowiliśmy dać się poznać – zarówno potencjalnym klientom, jak i pracownikom – aby nasze usługi były znane, a przede wszystkim, aby pokazać nasze firmowe wartości.
Jakie wartości są dla Ciebie ważne?
Thierry Mazet: To, że firma jest rodzinna, wiele o nas mówi, zarówno jako o usługodawcy, jak i pracodawcy. Naprawdę staramy się, aby było to centralną częścią naszej obecności w internecie i filarem ukierunkowanej strategii komunikacji cyfrowej. Pozwala nam to tworzyć relacje z klientami i pracownikami.
Czy możesz nam powiedzieć, jakie są elementy waszej obecności w internecie?
T.M.: Niecały rok temu uruchomiliśmy trzecią wersję naszej strony internetowej – pierwszą uruchomiliśmy, gdy internet stał się powszechny, a następnie przebudowaliśmy ją około 10 lat temu. Wersja, którą widzimy dzisiaj, jest zwieńczeniem całkowitej przebudowy marki – naszej tożsamości wizualnej, przekazu i oczywiście strony internetowej. Jesteśmy również aktywni na LinkedIn i YouTube.
Dlaczego wybraliście te sieci społecznościowe
D.M.: Naszą strategią cyfrową jest B2B, więc najrozsądniej jest być obecnym na LinkedIn. Regularnie zamieszczamy tam aktualności związane z branżą transportową lub dotyczące naszej działalności. Na przykład niedawno udostępniliśmy serię krótkich filmów dokumentalnych prezentujących naszą firmę, wyprodukowanych przez France 3, krajową sieć telewizyjną. Zachęcamy również pracowników do zamieszczania tam wiadomości o Grupie lub własnej działalności zawodowej. Na naszej stronie YouTube znajduje się nasz film korporacyjny oraz taki, który przedstawia niektórych z naszych pracowników, co jest świetnym narzędziem do rekrutacji.
Wspomnieliśmy wcześniej, że Groupe Mazet ma bardzo dobrą pozycję w Google. Jak to zrobiliście?
T.M.: Utworzyliśmy arkusze Google Moja Firma, które ułatwiają klientom znalezienie nas, a także przekierowują na stronę. Rozbudowane SEO (Search Engine Optimization)** witryny jest obsługiwane przez nasze zaplecze i skupia się na integracji różnych słów kluczowych, aby poprawić naszą pozycję w wyszukiwarkach. Umieszczenie kilku artykułów prasowych na naszej stronie internetowej również pomaga w SEO. To ciągły proces, który stale ulepszamy. Obecnie nie prowadzimy płatnego SEO.
Jakieś porady ekspertów dla firm, które dopiero zaczynają działalność?
D.M.: Jednym z największych błędów, jakie ludzie popełniają w internecie, jest publikowanie postów tylko po to, aby publikować. Ważne jest, aby skupić się na jakości, a nie ilości. Dotyczy to tego, gdzie publikujesz, ale także kiedy i co publikujesz. Skupiamy się w szczególności na LinkedIn i YouTube i dzielimy się wiadomościami, które wydają się istotne dla nas i dla klientów. Celem jest bycie obecnym, ale też autentycznym. Najważniejsze jest zachowanie spójności z naszymi wartościami, a przede wszystkim poszanowanie ogólnej tożsamości Grupy.
* Thierry i Deborah Mazet, wywiad z 26 maja 2021 r.
** SEO czyli pozycjonowanie to proces poprawiania jakości i ilości ruchu na stronie internetowej lub na stronę internetową z wyszukiwarek.
arrow highlight yellow
Biogram Groupe Mazet
Head office: Montelimar (Auvergne – Rhône-Alpes region – France)
Rok założenia: 1923
1,200 zarejestrowanych pojazdów
1,000 pracowników
post ontheroadwith online strategy title2 v2
Knorr Transporte to mała rodzinna firma z Niemiec zajmująca się transportem gruzu i materiałów budowlanych. Firmę prowadzi Volker Knorr wraz ze swoim ojcem. Na nasze pytania odpowiadał w swoim samochodzie ciężarowym, będąc w drodze do klienta!
Czy według Ciebie strategia marketingu cyfrowego jest niezbędna do rozwoju działalności?
Tak! Reklama ma kluczowe znaczenie. „Reklamuj się lub giń” – to takie proste. Kiedyś firma Knorr Transporte kupowała powierzchnię reklamową w lokalnych gazetach, ale ta strategia nie ma już znaczenia. Dziś współpracujemy z agencją komunikacyjną nad stworzeniem naszej strategii marketingu cyfrowego.
Jaki jest Wasz główny cel?
Głównym celem naszej obecności w internecie jest pozyskiwanie nowych klientów i komunikacja na tematy związane z usługami.
Mówiąc o obecności w internecie, czy jesteście obecni w mediach społecznościowych?
Tak, przede wszystkim na Facebooku. Nie sądzę, aby Twitter i Instagram były naprawdę istotne. LinkedIn, znany jako najpopularniejsza platforma społecznościowa B2B, też nie jest dla nas odpowiedni.
A jak korzystacie z Facebooka
Nie mamy żadnych płatnych reklam, zamiast tego prezentujemy naszą firmę, udostępniamy zdjęcia itp. Niektóre z naszych filmów przyciągają nawet 70-80 tys. oglądających! Uzyskanie ponad 100 tys. kliknięć również nie jest rzadkością.
Powiedz nam, w jaki sposób przyciągacie potencjalnych klientów na swoją stronę internetową? (SEA** – SEO?)
SEA (Reklama w wyszukiwarkach)** i SEO są oczywiście ważną częścią naszej strategii cyfrowej. Jednak to zadanie jest w całości obsługiwane przez naszą agencję komunikacji. Wskaźniki KPI są monitorowane przez Google Analytics, a kluczowe dane są regularnie analizowane przez eksperta agencji.
Czy podzielisz się z nami informacją o rocznym budżecie na strategię internetową
Całkowity roczny koszt obecności firmy w internecie wynosi około 3000 EUR (reklama Google, utrzymanie strony internetowej itp.).
Czy możesz dać nam kilka kluczowych wskazówek?
Nieustannie uczymy się na własnych błędach. Na przykład nadmierne komunikowanie informacji o firmie jest nie do przyjęcia. Musisz pamiętać, że Twoi konkurenci również monitorują Twoją aktywność w sieci. Oznacza to niewymienianie nazw klientów lub publikowanie szczegółowych informacji wyłącznie po zakończeniu umowy. Ale pozytywne efekty przeważają nad negatywnymi!
*Volker Knorr, wywiad z maja 2021 r.
**SEA to proces reklamowania się bezpośrednio w Google i innych wyszukiwarkach. Jest również znany jako Pay-per-click.
arrow highlight yellow
Biogram KNORR
Siedziba główna: Karlstadt (Bawaria – Niemcy)
Rok założenia: 1949
Specjalizacja: Pojazdy ciężarowe z naczepami silosowymi do transportu cementu oraz wywrotki
8 pojazdów
10 pracowników
https://www.knorr-transporte.de/
bloc titre description online strategy 2
Stéphane Fallot zarządza flotą 16 pojazdów ciężarowych. Jest właścicielem firmy FAST w Montpellier (południowa Francja). Mówi nam, dlaczego nadal nie ma strony internetowej, a zamiast tego profil na Facebooku i prawie 14 tys. obserwujących.
Kiedy uruchomiłeś Wasz profil na Facebooku?
Założyłem konto na Facebooku dla FAST pięć lat temu. Udostępniam głównie zdjęcia ciężarówek. Nie ma on celu komercyjnego. To bardziej narzędzie społecznościowe, które pozwala dzielić się moją pasją do samochodów ciężarowych z całą społecznością ich entuzjastów. Wiesz, jeden post wygenerował 240 tys. polubień! Zarządzam tą społecznością, poświęcając na to około 5 do 6 godzin miesięcznie, a zdjęcia publikuję co dwa dni.
A czy korzystacie z innych sieci społecznościowych?
W ogóle nie. Mam osobiste konto na LinkedIn. Podczas pierwszego lockdownu w zeszłym roku często publikowałem posty i naprawdę doceniam solidarność online.
Dlaczego zdecydowałeś się nie tworzyć strony internetowej?
Uważam, że strony internetowe są ograniczające. Działam w branży, która powoli się cyfryzuje i myślę, że wielu nie jest jeszcze gotowych na tę transformację – nawet jeśli pozostajemy bardzo zaangażowani. Dużo komunikujemy się przez telefony komórkowe. Nie mogę się doczekać przyszłości. Wiem, że wszystko przyspiesza.
Jak rozwijasz swoją działalność?
Duża część naszej działalności opiera się na przekazie ustnym. Na razie mi to wystarczy.
*Stéphane Fallot, wywiad z 31 maja 2021 r.
arrow highlight yellow
Biogram FAST
Siedziba główna: Montpellier – region Oksytania – Francja
Rok założenia: 2006
Specjalizacja: transport chłodniczy
16 samochodów ciężarowych
20 kierowców
Profil na Facebooku: https://www.facebook.com/FAST-1291588937541474
5 WSKAZÓWEK, JAK ZWIĘKSZYĆ WIDOCZNOŚĆ FIRMY W INTERNECIE
Zwiększenie świadomości marki i widoczności w internecie ma kluczowe znaczenie dla strategii marketingowej. Chociaż wymaga to czasu i wysiłku, aby rozwijać swoją cyfrową markę, nie potrzebujesz dużego budżetu.
michelin site blocs texte astuces
Stwórz własną stronę internetową za darmo
Witryna internetowa to tożsamość online Twojej firmy. Twoi klienci oczekują od Ciebie obecności cyfrowej, gdzie mogą znaleźć informacje o Tobie, Twoich usługach, wartościach, a nawet ofertach pracy.
W dzisiejszych czasach możesz szybko skonfigurować witrynę za pomocą narzędzi takich jak Webflow lub bardziej tradycyjny WordPress. Obie oferują przydatne szablony i można je dostosować do własnych potrzeb biznesowych.
michelin site blocs texte astuces2 pl
Pomyśl o odwołaniach organicznych (SEO)
Odwołania organiczne są niezbędne, jeśli chcesz zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach. Ta widoczność przyciągnie ruch na stronę Twojej firmy. Regularne publikowanie wiadomości w witrynie zachęca Google do przeszukiwania i indeksowania nowych treści.
michelin site blocs texte astuces3 pl
Korzystaj z narzędzi SEO
Narzędzia SEO ułatwiają zarządzanie i monitorowanie rankingów w wyszukiwarkach. Aby mieć pewność, że Twoja witryna jest zarówno przyjazna dla wyszukiwania, jak i zoptymalizowana, możesz zacząć od bezpłatnych wersji SEMrush lub Moz.
michelin site blocs texte astuces4 pl
Regularnie publikuj i udostępniaj
Nie musisz być dziennikarzem, aby regularnie publikować i zamieszczać informacje o swojej firmie lub branży. Jest takie powiedzenie: „zdjęcie jest warte tysiąc słów”… więc po prostu udostępnij zdjęcie! Regularne publikowanie treści tworzy linki do różnych stron w Twojej witrynie i pozwala uniknąć „ślepych” stron. Może to być dobry sposób na podniesienie poziomu stron, które walczą o pozycję w wyszukiwarkach.
michelin site blocs texte astuces5 pl
Wybierz odpowiednie media społecznościowe
Największym błędem w mediach społecznościowych, często popełnianym przez właścicieli małych firm, jest jednoczesne zakładanie kont na każdej platformie społecznościowej. Nie trać czasu! Zamiast tego zacznij bezpośrednio od LinkedIn, znanego jako profesjonalna sieć społecznościowa numer jeden, która ma 310 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.
gettyimages 930571046
car going fast on a road by night