Futuristic High-Tech Concept: Big Semi Truck with Cargo Trailer Drives on the Road is Transformed with Graphics Special Effects Into Digitalized Advanced Autonomous Truck Concept. Aerial Drone Shot

header hd

Futuristic High-Tech Concept: Big Semi Truck with Cargo Trailer Drives on the Road is Transformed with Graphics Special Effects Into Digitalized Advanced Autonomous Truck Concept. Aerial Drone Shot

Cyfrowo połączone pojazdy: sposób na optymalizację floty

Opublikowano dnia 1 marca 2023 - 4 minuty czytania

W obliczu rosnących cen energii, zaostrzenia przepisów i obaw o środowisko naturalne zarządzanie flotą, niezależnie od jej wielkości, nigdy nie było tak złożone ani strategiczne.

Jak technologia może pomóc właścicielom małych i średnich firm transportowych lepiej zarządzać flotą? Rozmowa z Nicolasem Carbonnelem, Kierownikiem Sprzedaży SMB (małe i średnie przedsiębiorstwa) w MICHELIN Connected Fleet, Powered by Masternaut.

nicolascarbonnel

Nicolas Carbonnel, Kierownik Sprzedaży SMB (małe i średnie przedsiębiorstwa) w MICHELIN Connected Fleet, Powered by Masternaut

Czym są małe i średnie floty?

W moim segmencie mała flota zaczyna się od jednego pojazdu i sięga 30 pojazdów. Ale w prawdziwym świecie europejskiego transportu ciężarowego firma posiadająca 25 pojazdów ciężarowych nie jest uważana za małą. Moi klienci z sektora SMB posiadają średnio 12 pojazdów (ciężarówek).

Co dziś oznacza telematyka?

Ludzie zwykle kojarzą telematykę przede wszystkim ze śledzeniem. Ale to znacznie więcej. W Michelin praktycznie zakazaliśmy używania słowa telematyka. Bardzo niewielu naszych klientów dzwoni do nas, aby powiedzieć: „Muszę tylko wiedzieć, gdzie są moje pojazdy”. Ich potrzeby są teraz znacznie szersze. Technologia stale się rozwija. Korzystamy ze skrzynek telematycznych, które gromadzą wiarygodne dane i informacje z pojazdów. Dlatego używamy określenia „cyfrowo połączonych pojazdów”.

visuel hd1

 

Dlaczego małe i średnie floty powinny inwestować w rozwiązania typu Connected Fleet?

 

Najpierw chcę powiedzieć, że usługa monitorowania Connected Fleet nie jest przeznaczona tylko dla dużych flot. Wdrożenie usługi Connected Fleet ma sens już od pięciu pojazdów o zasięgu krajowym lub międzynarodowym.

Ponieważ sektor transportu ciężarowego ma bardzo małe marże, dotrzymywanie terminów dostaw jest krytyczne. Rozwiązania Connected Fleet mogą obniżyć koszty operacyjne oraz poprawić efektywność kierowców i/lub pojazdów poprzez precyzyjną analizę tras z wykorzystaniem informacji dostarczanych przez pojazdy.

Pracujemy nad kilkoma zagadnieniami, takimi jak ekojazda oraz widoczność stanu opon. Niedopompowana opona natychmiast zwiększa zużycie paliwa!

 

Jak rozwiązanie Connected Fleet upraszcza codzienne życie właścicieli małych i średnich flot?

 

Trzy słowa: wydajność, oszczędności i bezpieczeństwo.

Wydajność prowadzi do oszczędności. Dzięki temu rozwiązaniu natychmiast zauważysz spadek zużycia paliwa o 3 do 4%*. Naszym zadaniem jest pomóc właścicielom w pełni zrozumieć działanie zarządzania flotą online i rozwinąć jej potencjał. Nasze rozwiązania prewencyjne mają również na celu monitorowanie, zarządzanie i poprawę bezpieczeństwa Twojej floty poprzez zmniejszenie ryzyka oraz pomoc i wsparcie kierowców.

*Średnia z wyników uzyskanych przez Michelin z reprezentatywnej próby 20 klientów w 2022 r.

 

Truck maintenance and service workshop. Truck mechanic with tablet diagnostic tool preparing trucks for maintenance.

visuel hd2

Truck maintenance and service workshop. Truck mechanic with tablet diagnostic tool preparing trucks for maintenance.

Dlaczego kierowcy małych i średnich flot często mają trudności z przyjęciem rozwiązania Connected Fleet?

W Europie kierowcy ciężarówek czasami mają opory z powodu poczucia „bycia kontrolowanym”. Te obawy mogą być irracjonalne, ale nie możemy ich ignorować. A jednak wszystkie ciężarówki są obecnie wyposażone w funkcje łączności i wszyscy kierowcy komunikują się z firmą za pomocą smartfona. Oznacza to, że potencjalnie można ich łatwo zlokalizować. Jednym z naszych priorytetów w zakresie zarządzania flotą online jest edukowanie użytkowników!

Każdego miesiąca otrzymujemy telefon od co najmniej jednego spanikowanego klienta, który potrzebuje plików C1B z danymi kierowcy i/lub plików V1B z danymi tachografu pojazdu, dwóch dokumentów wymaganych przez europejskie przepisy. W Europie brak pobrania lub archiwizacji plików C1B i V1B jest zagrożone karą grzywny 5. klasy (1 500 euro, a nawet 3 000 euro za powtarzające się wykroczenia we Francji).

Regularnie przypominamy naszym klientom, że rozporządzenie RODO ogranicza przechowywanie danych. To od nich zależy, czy będą rejestrować i przechowywać swoje dane. Jeśli zostaną poddani audytowi, będą musieli przedstawić dokumentację z 12 miesięcy.

Jak będzie się rozwijał rynek rozwiązań typu Connected Fleet?

W przypadku pojazdów ciężarowych rynek będzie się specjalizował w segmentach wertykalnych, czyli takich, które zaspokajają bardzo specyficzne potrzeby: chłodnie, transport zwierząt lub zboża, kamieniołomy i dostawy do odbiorcy końcowego. Nasze rozwiązania staną się jeszcze bardziej dopasowane do potrzeb, aby oferować wszystkim naszym klientom najprostsze, najbardziej wydajne i najbardziej odpowiednie narzędzia odpowiadające ich konkretnym potrzebom. Nasi klienci są profesjonalistami w dziedzinie transportu i nie chcą być ekspertami od danych lub technologii. Potrzebują narzędzi, które odpowiedzą na ich codzienne problemy i oferują najprostsze rozwiązania!

Korzystasz z nieaktualnej wersji przeglądarki.

Nie wspieramy już tej wersji przeglądarki. Oznacza to, że niektóre funkcjonalności strony mogą nie działać poprawnie.

Zaktualizuj swoją przeglądarkę do nowszej wersji lub otwórz stronę korzystając z innej przeglądarki.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+