Verkehr auf der A 44n zwischen den Tagebauen Garzweiler I und Garzweiler II. JC<chen, Nordrhein-Westfalen, Deutschland

header hd

Verkehr auf der A 44n zwischen den Tagebauen Garzweiler I und Garzweiler II. JC<chen, Nordrhein-Westfalen, Deutschland

Europejskie drogi bezpieczniejsze dla wszystkich

Opublikowano dnia 1 marca 2023 - 2 minuty czytania

Dobra wiadomość jest taka, że drogi są dziś bardziej bezpieczne niż kiedykolwiek wcześniej, ale wciąż mamy wiele do zrobienia, aby osiągnąć „Wizję Zero”, czyli cel Unii Europejskiej polegający na wyeliminowaniu ofiar śmiertelnych i poważnych obrażeń na drogach do 2050 roku.

Aby pomóc kierowcom samochodów ciężarowych w bezpieczniejszej jeździe, Unia Europejska wprowadziła 11 nowych przepisów bezpieczeństwa ogólnego (GSR) dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności. Producenci pojazdów będą wkrótce zobowiązani do wprowadzenia tych aktywnych funkcji bezpieczeństwa do nowych pojazdów, aby chronić niechronionych użytkowników dróg, w szczególności pieszych i rowerzystów, oraz wpływać na zachowanie kierowców.

Oto co musisz wiedzieć, aby Twoja flota była bezpieczna i działała zgodnie z przepisami.

 

Alt text

img

 

Ochrona niechronionych użytkowników dróg

Już sam rozmiar samochodu ciężarowego sprawia, że każdy inny uczestnik ruchu drogowego staje się w porównaniu z nim szczególnie zagrożony. Nowe przepisy bezpieczeństwa ogólnego zostały opracowane w celu zapewnienia ochrony każdego, kto dzieli drogę z pojazdem ciężarowym, a zwłaszcza najbardziej narażonych użytkowników dróg w obszarach miejskich. Przepisy te stanowią element szerszych działań Unii Europejskiej mających na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach, które obejmują ulepszone mapowanie ryzyka i zmienione zasady dotyczące infrastruktury drogowej.

1. Sygnał awaryjnego zatrzymania:
Kiedy kierowca pojazdu ciężarowego mocno hamuje, migające światło hamowania wyraźnie sygnalizuje innym na drodze, że pojazd szybko zwalnia lub gwałtownie się zatrzymuje.

2. Informacja o cofaniu:
Dzięki kamerom lub czujnikom zainstalowanym z tyłu pojazdu, kierowca jest w pełni świadomy swojego otoczenia.

3. System informacji o martwym polu:
Ostrzega kierowce, jeśli obok ich pojazdu jedzie inny użytkownik drogi.

4. System informacji o włączeniu się do ruchu:
Ostrzega kierowcę pojazdu ciężarowego o tym, że inny użytkownik drogi znajduje się przed jego pojazdem.

Bezpieczni kierowcy, bezpieczne drogi

Bezpieczeństwo kierowcy pojazdu ciężarowego przekłada się na bezpieczeństwo wszystkich innych uczestników ruchu drogowego. Kolejna grupa aktywnych systemów bezpieczeństwa zajmuje się właśnie tymi kwestiami. Unia Europejska szacuje, że wprowadzenie wszystkich przepisów GSR pomoże uniknąć ponad 140 000 poważnych obrażeń na drogach i uratować co najmniej 25 000 istnień ludzkich do roku 2038. *

5. System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS): Ten system automatycznie monitoruje ciśnienie w oponach i zgłasza utratę ciśnienia w czasie rzeczywistym, ale nie powinien zastępować codziennej wizualnej kontroli opon!

6. Inteligentne wspomaganie prędkości: Ten system monitoruje prędkość i ostrzega kierowcę, jeśli przekroczy dozwoloną wartość.

7. Ułatwienie montażu blokady alkoholowej: To rozporządzenie wymaga, aby wszystkie nowe pojazdy posiadały znormalizowany interfejs do alkomatów, montaż nie jest obowiązkowy.

8. Wykrywanie senności i utraty uwagi: Ten nowy system ocenia zachowanie pojazdu i przypomina kierowcy, aby w razie potrzeby zjechał na przerwę.

 

 

Uwaga: Pierwsze osiem aktywnych systemów bezpieczeństwa będzie obowiązkowe w każdym nowym samochodzie ciężarowym, który opuści fabrykę od lipca 2024 roku, co oznacza nowe modele i nowe rejestracje.

 

Przyszłe przepisy w przygotowaniu

Trzy ostatnie przepisy zostaną wprowadzone w latach 2026-2029:

9. Rozpoznawanie rozproszenia uwagi i zapobieganie mu: Czujniki rozpoznają oznaki senności i zmniejszonej uwagi. Wprowadzenie na rynek w 2026 r.

10. Ulepszone widzenie bezpośrednie z pozycji kierowcy: Te nowe funkcje bezpieczeństwa poprawią „bezpośrednie widzenie” i zminimalizują martwe pole. Wprowadzenie na rynek w 2029 r.

11. Rejestrator danych o zdarzeniach (wypadkach): To „czarna skrzynka” dla pojazdów ciężarowych. Wprowadzenie na rynek w 2029 r.
 

Rezultat

Państwa Unii Europejskiej będą pierwszymi, które wprowadzą nowe przepisy, a inne kraje regionu, w tym Norwegia, Szwajcaria, Turcja i Izrael, dotrzymają im kroku. Wszystkie te systemy z pewnością poprawią bezpieczeństwo kierowców i dróg, ale nie mają na celu zastąpienia zdrowego rozsądku i bezpiecznych zachowań na drodze.

Najważniejszym czynnikiem w tym równaniu pozostaje dobrze wyszkolony kierowca.

Dołącz do społeczności !

Podając swój adres e-mail i klikając poniższy przycisk, wyrażam zgodę na Warunki użytkowania i Politykę prywatności. Przedstawiciel Michelin może skontaktować się z Tobą, jeśli wyrazisz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty produktu lub usługi. Możesz w dowolnym momencie zrezygnować. 

Jesteś
Użytkownikiem opon Dilerem opon Inne
common.error.invalidField:This field is invalid
1-10 11-20 21-50 51+ Nie jestem użytkownikiem opon
common.error.invalidField:This field is invalid
common.error.invalidField:This field is invalid
0/200
common.error.invalidField:This field is invalid

Korzystasz z nieaktualnej wersji przeglądarki.

Nie wspieramy już tej wersji przeglądarki. Oznacza to, że niektóre funkcjonalności strony mogą nie działać poprawnie.

Zaktualizuj swoją przeglądarkę do nowszej wersji lub otwórz stronę korzystając z innej przeglądarki.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+