background photo inflate your tyres help and advice
Przeglądy i konserwacja
Sprawdzanie stanu i konserwacja opon przemysłowych.
Zalecenia ogólne
Przed inspekcją należy unieruchomić i oznaczyć pojazd.
Stan opon należy regularnie sprawdzać tak, aby możliwe było wykrycie ewentualnych uszkodzeń i nieregularnych form zużycia.
Zalecane jest sprawdzanie, czy śruby i nakrętki kół są przykręcone z momentem dokręcania podanym przez producenta pojazdu.
Przebicia, przecięcia i widoczne odkształcenia bieżnika, boków opony lub obszaru stopki (kołnierza) muszą być poddane inspekcji (wewnątrz opony i od zewnątrz) przeprowadzonej przez osobę zawodowo zajmującą się ogumieniem. Identyczna procedura obowiązuje w przypadku uszkodzenia felgi.
W żadnym wypadku nie wolno używać opon z uszkodzoną lub odsłoniętą drutówką, rozwarstwionym opasaniem lub osnową, widocznymi linkami osnowy, uszkodzeniem powstałym na skutek kontaktu gumy z olejami lub substancjami żrącymi, zmarszczeniami i otarciami wewnątrz opony oraz innymi uszkodzeniami wewnętrznych warstw gumy spowodowanych jazdą z zaniżonym ciśnieniem lub na oponie bez powietrza.
Przy każdej kontroli stanu opon należy także sprawdzić, w jakim stanie jest kapturek zaworu i w razie jakichkolwiek wątpliwości wymienić go na nowy.
Sprawdzanie zużycia ogumienia
Kontrola zużycia musi zawsze być wykonywana w kilku punktach opony.
Głębokość rowków bieżnika można sprawdzać głębokościomierzem lub za pomocą wskaźników zużycia bieżnika (oznaczonych na boku opony odpowiednim symbolem).
Jeżeli zużycie bieżnika osiągnęło dopuszczalny poziom, opony należy zdemontować i wymienić.
W przypadku wystąpienia nietypowego zużycia lub różnicy w zużyciu opon na tej samej osi należy skonsultować się ze specjalistą od opon.
Edito photo inspection tyre em Help and Advice
man checking a tire
Edito photo adtloader quarry Help and Advice
Yellow articulated dump truck in action
Edito photo mining 5 Help and Advice
Żywotność ogumienia
Opona jest produktem złożonym z wielu elementów i mieszanek gumy dobranych specjalnie pod kątem użytkowania ogumienia.
Z czasem komponenty opony ulegają naturalnemu zużyciu.
Stopień i szybkość zużywania się opony zależy od czynników klimatycznych, warunków przechowywania (w tym temperatury, wilgotności powietrza, ułożenia) oraz warunków, w jakich jest użytkowana (obciążenie, prędkość, ciśnienie powietrza, stopień zużycia itp.).
Z racji występowania tak wielu czynników nie jest możliwe dokładne określenie trwałości opony. Dlatego też zachęcamy operatorów do poddawania ogumienia inspekcji przeprowadzanych przez specjalistę od opon, który oceni, czy opony nadają się do dalszej eksploatacji. Inspekcję opon należy przeprowadzać co najmniej raz w roku.
Michelin nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody wynikłe z użytkowania opon niezgodnie z powyższymi zaleceniami.
Strony z pomocą i poradami, które mogą Cię zainteresować:
• Wybór właściwej opony
• Oznaczenia na bokach opon przemysłowych
• Montaż i demontaż opon
• Przechowywanie opon
• Ciśnienie w oponach przemysłowych
• Naprawa opon przemysłowych