Agricultural tyre inflation modeling
CENTRALNY SYSTEM POMPOWANIA OPON (CTIS): REGULACJA CIŚNIENIA OPON ROLNICZYCH PODCZAS PRACY
JAK DZIAŁA AUTOMATYCZNY SYSTEM POMPOWANIA OPON W CIĄGNIKACH?
Przy Za pomocąy czujników, zaworów oraz sterownika centralny system pompowania opon określa optymalne ciśnienie opon na daney teren podłoże oraz i dla poprawia optymalizacji warunki komfortu jazdy. Następnie System aktywuje zawory, aby odpowiednio dopompować opony albo spuścić z nich powietrze.
Kierowca ma możliwość dostosowywania ciśnienia opon i optymalizacji osiągów pojazdu podczas pracy i optymalizacji osiągów pojazdu bez opuszczania wychodzenia z kabiny.
Aby obejrzeć film, należy zaakceptować niektóre pliki cookie z platformy YouTube. Aby otworzyć moduł plików cookie, kliknij przycisk poniżej.
Zaakceptuj pliki cookie YouTubeJAKIE SĄ ZALETY CENTRALNEGO SYSTEMU POMPOWANIA OPON (CTIS)?
Aby obejrzeć film, należy zaakceptować niektóre pliki cookie z platformy YouTube. Aby otworzyć moduł plików cookie, kliknij przycisk poniżej.
Zaakceptuj pliki cookie YouTubeREGULACJA CIŚNIENIA OPON W DOWOLNEJ CHWILI BEZ OPUSZCZANIA WYCHODZENIA Z KABINY
Przy wielu zastosowaniach pracach w gospodarstwie rolniczymch kilkakrotna zmiana ciśnienia w oponach w ciągu dnia jest NIEZBĘDNA.
Na optymalne ciśnienie w oponach wpływa kilka czynników: typ pojazdu, obciążenie, ciśnienie nacisk na glebę i prędkość.
W zależności od rodzaju upraw na terenie gospodarstwa rolnicy muszą czasem zmieniać ciśnienie nawet kilkakrotnie w ciągu dnia.
Centralny system pompowania opon (CTIS) pozwala sterować regulować ciśnieniem w oponach bez opuszczania wychodzenia z kabiny.
Chcę się dowiedzieć, jak założyć zamontować CTIS w moim pojeździe
ZWIĘKSZ ZWIĘKSZ PRODUKTYWNOŚĆ, I ZMNIEJSZAJĄC KOSZTY, CHROŃ GLEBĘ I OGRANICZ ŚLIZGANIE SIĘ KÓŁ
CTIS: Zwiększ produktywność
Zwiększ produktywność
Wzrost produktywności nawet o 4% dzięki lepszej trakcji*
Zwiększona Większa trakcja i mniejszy uślizg pozwalają na dłuższą pracę i ograniczają zużycie paliwa.
CTIS: Ogranicz koszty
Ogranicz koszty
Oszczędzaj nawet 10% paliwa w warunkachpodczas prac polowych dzięki regulacji ciśnienia opon*
Zwiększona powierzchnia opony pozwala zmniejszyć nacisk na glebę, zapobiegaćc jej ubijaniu ugniataniu i chronić maksymalny potencjał agronomiczny upraw.
CTIS: Chroń glebę
Chroń glebę
Zmniejszenie nacisku na glebę nawet o 33% przy odpowiednio wyregulowanym ciśnieniu**
Lepsze zarządzanie ciśnieniem obniża zużycie opon i paliwa, a także skraca czas pracy, co pozwala w pełni wykorzystać możliwości maszyny.
CTIS: Ogranicz ślizganie uślizg się kół
Ogranicz ślizganie sięuślizg kół
Ograniczenie utraty trakcji nawet o 30% przy aktywnym użyciu CTIS*
Nie pozwól, by deszczowa pogoda zmniejszyła psuła zbiory. Dzięki CTIS opóźnienia spowodowane niekorzystną złą pogodą odchodzą do przeszłości.
CTIS (centralny system pompowania opon) pozwala uzyskać te korzyści w dowolnej chwili, bez opuszczania wychodzenia z kabiny!
CI ROLNICY JUŻ PRZEKONALI SIĘ DO CTIS***
Sprzęt ma coraz większą masę, prędkość oraz moc. Pola są bardziej w coraz większej od siebie oddaloneodległości od siebie. Jazda po drogach wymaga wyższego ciśnienia ze względu na temperaturę, masę i prędkość, natomiast podczas prac polowych konieczne jest jak najniższe ciśnienie, aby zapewnić maksymalną trakcję i minimalny nacisk na podłoże. Brak możliwości zmiany ciśnienia ma swoje wady. – dDowiedz się, jak system CTIS może Ci pomóc.
DLACZEGO NALEŻY REGULOWAĆ CIŚNIENIE W OPONACH ROLNICZYCH?
Chroń glebę
UZYSKAJ WIĘKSZE PLONY
Na terenie gospodarstw rolnych wielokrotne Wielokrotne przejazdy maszynami rolniczymi po polach uprawnych powodują zagęszczanie gruntu, co utrudnia osłabia dopływ napowietrzenie glebypowietrza, wsiąkanie w nią wody i dostęp korzeni do pobieranie składników odżywczych przez korzenie roślin. Ekonomiczne skutki ugniatania gleby są poważneznaczące: oprócz zmniejszenia plonu zagęszczenie gleby może prowadzić do ryzyka rozwoju patogenów glebowych i niesie ze sobą konieczność rekultywacji pola.
Ogranicz ubijanie ugniatanie gleby
OGRANICZ UBIJANIE UGNIATANIE GLEBY
Dlatego na polu trzeba koniecznie stosować nNiższe ciśnienie w polu jest konieczne, aby zmniejszyć powierzchnię styku kół maszyny z podłożem oraz ograniczyć tworzenie się kolein i ubijanie zagęszczania glebygruntu.
Ogranicz koszty
WIĘKSZA OSZCZĘDNOŚĆ
Bez względu na rodzaj pojazdu odpowiednie ciśnienie w oponach ma kluczowe znaczenie dla zagwarantowania właściwego zachowania pojazdów i maszyn na drodze. Pomoże Pomaga to ograniczyć także zmniejszyć opór toczenia opon, co z kolei obniży zużycie paliwa i wydłuży żywotność opon.
CZY WIESZ, ŻE...? TECHNOLOGIA MICHELIN ULTRAFLEX POZWALA UZYSKAĆ DODATKOWE KORZYŚCI Z CTIS
Zastosuj opony zaprojektowane do działania przy niskim ciśnieniu i wykorzystaj w pełni potencjał CTIS.
GDZIE ZNALEŹĆ WIĘCEJ INFORMACJI O CTIS?
MICHELIN rekomenduje system CTIS zaprojektowany i wyprodukowany przez naszego partnera PTG – firmę, która od ponad 30 lat specjalizuje się w rozwiązaniach z obszaru pompowania kół.
CZY SYSTEM CTIS BĘDZIE ODPOWIEDNI DO MOJEGO CIĄGNIKA I SPRZĘTU PODCZEPIANEGO?
Centralny system pompowania opon (CTIS) jest kompatybilny ze wszystkimi maszynami rolniczymi: beczkowozami do nawozu, rozrzutnikami do obornika, sadzarkami i innymi rodzajami sprzętu.
CTIS pasuje:
- do każdego pojazdu,
- do każdej marki lub gamy opon,
- do każdej konfiguracji.
Aby obejrzeć film, należy zaakceptować niektóre pliki cookie z platformy YouTube. Aby otworzyć moduł plików cookie, kliknij przycisk poniżej.
Zaakceptuj pliki cookie YouTube
JAK PODŁĄCZYĆ CENTRALNY SYSTEM POMPOWANIA OPON DO CIĄGNIKA?
Centralny system pompowania opon – schemat części
CTIS składa się z następujących elementów:
- Jeden centralny układ sterujący
- Jedno złącze obrotowe przy każdym kole
- Przewody pneumatyczne łączące obudowę CTIS z każdą z opon
- Jedno połączenie między CTIS a terminalem (np.: ISOBUS) w kabinie
- Jedno połączenie między CTIS a układem pneumatycznym ciągnika
Konfiguracją pojazdu rolniczego zajmie się profesjonalna specjalistyczna firma partnerska. Kompleksowe objaśnienie systemu CTIS, w tym dokumentację techniczną, można znaleźć w naszym przewodniku produktowym do pobrania.
CZYM DOKŁADNIE MOŻNA STEROWAĆ Z KABINY?
Przykład terminala ISOBUS
Interfejs terminala jest bardzo łatwy w obsłudze:
- Szybkie pompowanie opon lub spuszczanie z nich powietrza, nawet podczas jazdy
- Wybór podłoża (droga, pole) i obciążenia (od całkowitego napełnienia do zera)
- Wybór osi
- Ustawienie zakresu wysokiego i niskiego ciśnienia dla każdej osi
- Nawet 18 różnych konfiguracji
Możliwość pełnej integracji z terminalem ISOBUS
SYSTEM POMPOWANIA OPON MICHELIN: CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA (FAQ)
Do sporządzenia wyceny będziemy potrzebować dodatkowych informacji. Kliknij TUTAJ, aby skontaktować się z nami w celu uzyskania indywidualnej wyceny.
System CTIS można zamontować w niemal wszystkich pojazdach rolniczych. Większość rynku stanowią oczywiście ciągniki i przyczepy. Istnieje jednak również możliwość montażu systemu w opryskiwaczach, siewnikach czy kombajnach.
Najczęściej zajmuje to 10–12 godzin na każdą oś, ale procedura montażu różni się w zależności od sprzętu. Aby uzyskać porady na temat instalacji, skontaktuj się TUTAJ z naszym ekspertem ds. CTIS.
Nasz system nie jest w pełni stanowi żadnego zagrożeniabezpieczny i spełnia rygorystyczne normy jakości i bezpieczeństwa. Większość marek OE dopuściła stosowanie CTIS z niektórymi rodzajami sprzętu. Aby uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące konkretnych producentów, skontaktuj się TUTAJ z naszym ekspertem ds. CTIS.
Do prawidłowego działania systemu CTIS potrzebna jest sprężarka powietrza (np. kompresor do hamulców pneumatycznych). Jeśli sprzęt maszyna lub sprzęt nie jest są wyposażoney w sprężarkę, można ją zakupić u sprzedawcy systemu CTIS.
Oczywiście! Aby pomóc w Do obsługi dze CTIS na w danym sprzęcie bez ISOBUS, oferujemy posiadamy alternatywne rozwiązanie cyfrowe.
Z systemem CTIS wiąże się wiele korzyści. Najbardziej oczywiste jest to zmniejszenie obniżenie zużycia paliwa i oszczędność czasu dzięki ograniczeniu ślizgania sięuślizgu kół. Kolejne zalety to wolniejsze zużywanie sięcie opon i i wydłużenie możliwość dłuższej realnego czasu pracy na w polu. Najistotniejszą zaletą a jest jednak ochrona gleby, co ma duże znaczenie z kolei dla przekłada się na wysokośćci plonów. Więcej sSzczegółoweów informacje są dostępne można znaleźć TUTAJ.
Gumowe lub bądź metalowe rurki po zewnętrznej stronie koła to standardowy i niezawodny sposób dostarczania powietrza do opony. Do osi rozszerzalnych opracowaliśmy wewnętrzne złącze obrotowe, dzięki któremu system jest bardziej dyskretny i łatwiejszy w użyciu przy kołach bliźniaczych.
Bez problemuJak najbardziej! CTIS (Ccentralny system pompowania opon) został opracowany do pozwala na użytkowania w regulację ciśnienia w dowolnej chwili, również podczas jazdy, i bez ograniczeń prędkości. Zatem Kużywanie orzystanie z systemu w podczas jazdy ruchu jest bezpieczne.
Chcę otrzymywać najnowsze informacje o rozwiązaniach z obszaru rolnictwa
* Na podstawie badania terenowego przeprowadzonego w warunkach rzeczywistych w Szkocji w 2016 roku przy użyciu ciągnika Fendt 939 z założonymi oponamina oponach MICHELIN AXIOBIB IF 650/65R34 i MICHELIN AXIOBIB IF 710/75R42 oraz z przyczepąy trójosiowąej Stewart z na założonymi oponach MICHELIN oponami CARGOXBIB HF 600/55R26.5. Testowe warunki glebowe: ciężka niebieska glina. Również na podstawie badania terenowego przeprowadzonego w warunkach rzeczywistych we Francji w 2017 roku przy użyciu ciągnika Fendt 724 Vario z założonymi oponami na oponach MICHELIN MACHXBIB 710/55 R30 i MICHELIN MACHXBIB 900/50 R42 oraz z przyczepąy GYRAX BMXL 240 z założonymi oponami na oponach MICHELIN CARGOXBIB HF 710/50 R26.5. Testowe warunki glebowe: gleba gliniasto-wapienna. Rzeczywiste rezultaty wyniki mogą się różnić w zależności od warunków glebowych i pogodowych.
** Na podstawie obliczeń TERRANIMO i badania terenowego przeprowadzonego w warunkach rzeczywistych we Francji w 2020 roku przez Szkołę Rolnictwa, Leśnictwa i Nauk o Żywności (HAFL) Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Bernie na zlecenie Michelin przy użyciu ciągnika JOHN DEERE 7310 z założonymi oponami na oponach MICHELIN MACHXBIB 600/70R30 i MICHELIN MACHXBIB 710/70R42 oraz z przyczepąy trójosiowąej THIEVIN z założonymi oponami na oponach MICHELIN TRAILXBIB 650/55R26.5. Rzeczywiste rezultaty wyniki mogą się różnić w zależności od warunków glebowych i pogodowych.
*** Badanie zewnętrzne zlecone przez Michelin i przeprowadzone przez „Tyre check” w czwartym kwartale 2021 roku na terenie Europy.