cl26r7rkk0b0101lkfhde0mp5 ctis main image xl 563 0 2712 1420 full

REGULACJA CIŚNIENIA W OPONACH PODCZAS JAZDY:

Centralny System Pompowania Opon

Chcę dowiedzieć się więcej o centralnym systemie pompowania opon (CTIS)

cl1wggeb20qqg01ns40klhmdf image 1 v2

cl1a1gxj90c2y01hjib3frxq6 image 2

cl1a1out20cq501kv95ge37jc image 3

DLACZEGO NALEŻY REGULOWAĆ CIŚNIENIE W OPONACH?

cl1yf2v3b01x601k0seuvlfza plantingxs 1151 0 714 765

Częste przejazdy maszynami rolniczymi po polu powodują ugniatanie gleby, które pogarsza jej napowietrzenie, infiltrację wody i przenikanie składników odżywczych do korzeni roślin. Straty wynikające z zagęszczenia gleby mogą być znaczące i uwidaczniać się w postaci obniżenia plonów, rozwoju chorób roślin czy zmiany rozkładu substancji organicznych obecnych w glebie. 

cl26haj7a08i301njg5m4ybwc tire tracks xs 1196 0 719 766

Dlatego tak ważne jest stosowanie niższego ciśnienia w oponach podczas prac polowych. Niskie ciśnienie pozwala ograniczyć negatywny wpływ maszyn rolniczych na glebę, zmniejszyć głębokość kolein i ugniatanie gleby.

cl1yey1vl12kk01nss2dghgdb tirepressurexs1 1151 0 711 765

Niezależnie od typu pojazdu tylko prawidłowe ciśnienie w oponach gwarantuje właściwe zachowanie pojazdu na drodze. Ponadto właściwe ciśnienie pozwala obniżyć opór toczenia opon, zmniejszyć zużycie paliwa i zoptymalizować trwałość ogumienia.

Skorzystaj z naszego narzędzia AgroPressure i sprawdź, jakie jest zalecane ciśnienie w oponach w różnych warunkach użytkowania i dla określonych potrzeb.
AgroPressure.

JAKIE SĄ ZALETY CENTRALNEGO SYSTEMU POMPOWANIA OPON (CTIS)?

W wielu zastosowaniach rolniczych zmiana ciśnienia w oponach kilka razy w ciągu dnia jest NIEZBĘDNA.

Czynniki mające wpływ na ciśnienie w oponach to typ pojazdu, obciążenie, nacisk na podłoże i prędkość.

W zależności od typu upraw na polach będziesz prawdopodobnie zmuszony kilkakrotnie w ciągu dnia zmieniać ciśnienie w oponach.

Z centralnym systemem pompowania opon (CTIS) możesz regulować ciśnienie, nie wychodząc z kabiny pojazdu.

As farmer, change tire pressure on move is a MUST to have

DLACZEGO WARTO UŻYWAĆ CENTRALNEGO SYSTEMU POMPOWANIA OPON?

cl1qt6opr0ck901ki6jpj72ze bar graph increase

Większa produktywność

Wzrost wydajności nawet o 4% dzięki lepszej trakcji*

Lepsza trakcja, mniejszy poślizg, krótszy czas pracy i niższe zużycie paliwa.

 

cl1qtfbju0imd01k0e6e9i9wc money icon3

Niższe koszty

Obniżenie zużycia paliwa w polu nawet o 10% dzięki regulacji ciśnienia w oponach*

Większa powierzchnia obszaru kontaktu opony z podłożem przekłada się na mniejszy nacisk na glebę, co pozwala na ograniczenie jej zagęszczania i maksymalizację plonów.

 

cl1qtgopw0cjw01ns8wlukms3 planting icon

Ochrona gleby

Nacisk na podłoże mniejszy nawet o 33% dzięki właściwemu ciśnieniu w oponach***

Większa kontrola nad ciśnieniem wydłuża trwałość opon, ogranicza zużycie paliwa i czas pracy maszyny, optymalizując jej wykorzystanie.

 

cl1qthwlj0ck801nsuuxb25vw tire tracks

Mniejszy poślizg kół

Utrata przyczepności mniejsza nawet o 30% dzięki aktywnemu korzystaniu z CTIS*

Nie pozwól, aby opady deszczu obniżyły Twoją wydajność. Dzięki CTIS opóźnienia spowodowane złymi warunkami pogodowymi należą już do przeszłości.

Dzięki centralnemu systemowi pompowania opon (CTIS) możesz cieszyć się tymi korzyściami na żądanie z fotela kierowcy!

JAK DZIAŁA CTIS?

Central Tire Inflation System : How does it work ?

JAK WYGLĄDA MONTAŻ SYSTEMU CTIS W CIĄGNIKU?

Centralny system pompowania opon jest kompatybilny ze wszystkimi maszynami rolniczymi, takimi jak wozy asenizacyjne, rozrzutniki obornika, sadzarki itp. System można stosować:

  1. W każdym pojeździe
  2. Z każdą marką lub gamą opon
  3. We wszystkich konfiguracjach pojazdu"
Central Tire Inflation System (CTIS) is compatible for all your agricultural machinery

JAK WYGLĄDA MONTAŻ SYSTEMU CTIS W CIĄGNIKU?

System CTIS został zaprojektowany i wyprodukowany przez należącą do Grupy Michelin firmę PTG, eksperta w dziedzinie zdalnych systemów pompowania opon od ponad 30 lat

cl45ltta90a1u01iuhxbqecta 8 ptg logo affiliated michelin company based in germany specialized in ctis max

cl45llt3j0at301m4avd7djv9 7 schema of ctis components for an implementation on a tractor 231 32 565 345 max

Budowa systemu CTIS:

  1. centralny system sterowania
  2. jedno złącze obrotowe na koło
  3. przewody pneumatyczne łączące opony ze skrzynką CTIS
  4. jedno połączenie między CTIS a terminalem (np. ISOBUS) w kabinie
  5. jedno połączenie między CTIS a układem pneumatycznym ciągnika

Konfiguracja Twojego pojazdu rolniczego będzie zarządzana przez profesjonalnego partnera-eksperta. Aby uzyskać kompleksowe spojrzenie na Centralny System Pompowania Opon, w tym informacje techniczne, pobierz nasz przewodnik z informacjami o produkcie.

CZYM KONKRETNIE MOGĘ STEROWAĆ Z TERMINALU W KABINIE?

cl1yhzzw40pzx01kio76mik6a iso updated

Interfejs terminalu jest bardzo prosty w obsłudze:

o Szybko napompujesz lub spuścisz powietrze z opon, nawet podczas jazdy

o Wybierzesz podłoże (droga/pole) i obciążenie (z ładunkiem/bez ładunku)

o Wybierzesz oś

o Zaprogramujesz wysokie i niskie ciśnienie dla każdej osi

o Maks. 18 różnych konfiguracji

o Pełna integracja z terminalem ISOBUS

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

JAKI JEST KOSZT SYSTEMU CTIS? CHCIAŁBYM OTRZYMAĆ INDYWIDUALNĄ WYCENĘ DLA KAŻDEJ INSTALACJI.

Do wyceny potrzebujemy dodatkowych informacji. Aby skontaktować się z nami w sprawie wyceny, kliknij TUTAJ.

CZY CTIS JEST KOMPATYBILNY ZE WSZYSTKIMI POJAZDAMI?

System CTIS można zamontować niemal we wszystkich pojazdach i maszynach rolniczych. Mimo iż nasza oferta jest kierowana przede wszystkim do właścicieli ciągników i przyczep, to system CTIS można montować również w opryskiwaczach, siewnikach czy kombajnach.

JAK DŁUGO TRWA MONTAŻ SYSTEMU CTIS?

Zazwyczaj 10-12 godzin na oś, ale może to również zależeć od typu pojazdu. Aby skontaktować się z naszym specjalistą od systemu CTIS i zasięgnąć szczegółowych informacji, kliknij TUTAJ.

CZY MONTAŻ SYSTEMU CTIS UNIEWAŻNI GWARANCJE NA MOJE POJAZDY I SPRZĘT?

Nasz system CTIS jest systemem bezpiecznym, opracowanym w oparciu o rygorystyczne normy jakości i bezpieczeństwa. Większość producentów OE potwierdziła możliwość stosowania CTIS w wybranych pojazdach. W przypadku pytań o konkretne marki pojazdów prosimy o kontakt z naszym ekspertem od CTIS TUTAJ.

CZY DO MONTAŻU CTIS POTRZEBA DODATKOWEGO SPRZĘTU?

Do działania systemu CTIS niezbędna jest sprężarka (np. sprężarka hamulca pneumatycznego). Jeśli pojazd nie posiada sprężarki, o jego braku należy poinformować dostawcę systemu CTIS.

JAKIE SĄ KORZYŚCI Z CTIS POD KĄTEM ZWROTU Z INWESTYCJI?

CTIS przynosi szereg korzyści, z których najbardziej widoczne to obniżenie zużycia paliwa, skrócenie czasu pracy za sprawą mniejszego poślizgu kół oraz wydłużenie trwałości opon. Jednak najważniejsze korzyści to ochrona gleby będąca jednym z bardziej istotnych czynników wpływającym na wielkość plonów. Więcej szczegółów TUTAJ.

CZY MOŻNA REGULOWAĆ CIŚNIENIE W OPONACH PODCZAS JAZDY I CZY JEST TO BEZPIECZNE?

Jak najbardziej można! System CTIS jest zawsze w gotowości do użytku, czyli również podczas jazdy bez konieczności ograniczania prędkości. Regulacja ciśnienia w oponach podczas jazdy jest absolutnie bezpieczna.

OPINIE ROLNIKÓW ***

Sprzęt i pojazdy rolnicze są coraz cięższe, szybsze i mocniejsze. Rosną też odległości między polami. Ciśnienie do jazdy drogowej musi być wyższe z uwagi na większe obciążenia, prędkość i temperaturę ogumienia, natomiast ciśnienie na polu powinno być jak najniższe, aby opony zapewniały maksymalną trakcję i możliwie najmniejsze ugniatanie gleby. Stosowanie stałego ciśnienia w oponach ma wiele wad. Dowiedz się, jak CTIS może Ci pomóc.

SKONTAKTUJ SIĘ Z EKSPERTEM OD SYSTEMU CTIS

UWAGI PRAWNE

* Na podstawie wyników badania terenowego przeprowadzonego w warunkach rzeczywistych w Szkocji w 2016 r. z użyciem ciągnika Fendt 939 na oponach MICHELIN Axiobib IF650/65R34 i MICHELIN Axiobib IF710/75R42 z trzyosiową przyczepą Stewart na oponach MICHELIN Cargoxbib HF600/55R26.5. Gleba w badaniu: ciężka niebieska glina. Oraz na podstawie wyników badania przeprowadzonego w warunkach rzeczywistych we Francji w 2017 r. z użyciem ciągnika Fendt 724 Vario na oponach MICHELIN Machxbib 710/55R30 i MICHELIN Machxbib 900/50R42 z przyczepą GYRAX BMXL 240 na oponach MICHELIN Cargoxbib HF710/50R26.5. Gleba w badaniu: gliniasta, wapienna. Rzeczywiste wyniki mogą się różnić w zależności od warunków glebowych i pogodowych.

** Na podstawie obliczeń TERRANIMO i wyników badania terenowego przeprowadzonego w warunkach rzeczywistych na zlecenie Michelin we Francji w 2020 r. przez Uniwersytet Nauk Stosowanych w Bernie, Szkołę Nauk Rolniczych, Leśnych i Żywnościowych HAFL z użyciem trzyosiowej przyczepy JOHN DEERE 7310 na oponach MICHELIN Machxbib 600/70R30 i Machxbib 710/70R42 oraz trzyosiowej przyczepy THIEVIN na oponach MICHELIN Trailxbib 650/55R26.5. Rzeczywiste wyniki mogą się różnić w zależności od warunków glebowych i pogodowych.

*** Badanie zewnętrzne zlecone przez Michelin i przeprowadzone przez „Tire check” w IV kw. 2021 r. na europejskim obszarze geograficznym.

Korzystasz z nieaktualnej wersji przeglądarki.

Nie wspieramy już tej wersji przeglądarki. Oznacza to, że niektóre funkcjonalności strony mogą nie działać poprawnie.

Zaktualizuj swoją przeglądarkę do nowszej wersji lub otwórz stronę korzystając z innej przeglądarki.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+