post hero banner vecto

VECTO to naprawdę interesujące narzędzie dla właścicieli flot

W Trasie N°1 #On the road with... • Czerwiec 2021 • Do przeczytania w  ​​​​​4 min.

Pewnego ranka w marcu 2021 r. spotkaliśmy się ze Stéphanem Chambonnièrem niedaleko Vichy (środkowa Francja). Ten francuski biznesmen, który zarządza flotą 30 samochodów ciężarowych, opowiedział nam o swoich niedawnych i przyszłych wyborach dotyczących pojazdów ciężarowych, aby sprostać poważnym wyzwaniom środowiskowym, o swojej opinii na temat nowego narzędzia symulacyjnego VECTO*, a także o tym, jak producenci prześcigają się we wprowadzaniu innowacji technologicznych.    

michelin site blocs texte portrait

Stéphane Chambonnière, Dyrektor w Stéphane Chambonnière Transports, Varennes-sur-Allier, Francja.

VECTO to naprawdę interesujące narzędzie dla właścicieli flot

Rodzina Chambonnière ma transport we krwi – przekazywany z ojca na syna od 1927 r.

Mój dziadek Alfred założył firmę w 1927 roku. Mój ojciec Alain w 1976 roku, a ja w 2004 roku. Nie jest to typowa firma rodzinna, ponieważ każdy z nas po kolei stworzył własną firmę transportową, nastawioną na inną działalność. Jestem trzecim pokoleniem, ale tak naprawdę zaczynałem od zera. Nie przejąłem klienteli mojego ojca.

 

W jaki rodzaj działalności transportowej jesteś zaangażowany?

Firma specjalizuje się w transporcie z pokładowymi wózkami widłowymi na terenie Francji – jest w nie wyposażona ponad połowa naszych samochodów ciężarowych. Prawie 85% naszej działalności to transport przemysłowy. Działamy w dystrybucji na dużą skalę, współpracując z klientami takimi, jak Candia, Carrefour, Intermarché itp.

Prowadzimy również inną działalność – niszową, dość marginalną – związaną z ładunkami ponadnormatywnymi, w szczególności z transportem roślin. 

quotation left yellow

Od kilku lat współpracuję z dużymi supermarketami. Ci klienci proszą nas o ocenę emisji CO2.

quotation right yellow

Co wiesz na temat nowego narzędzia symulacyjnego VECTO?

Będę szczery – mam 50 lat i narzędzie VECTO jest dla mnie dość nowe. Słyszałem o nim. Z drugiej strony coraz ważniejsze ograniczenia ekonomiczne i ekologiczne dotyczące samochodów ciężarowych nie są dla mnie nowością. Od kilku lat współpracuję z dużymi supermarketami. Ci klienci proszą nas o ocenę emisji CO2. Zaczęliśmy już inwestować w nowe źródła energii: gaz, biopaliwa itp. Właśnie kupiliśmy ciągnik hybrydowy B100 Renault Trucks, który zostanie dostarczony w październiku. Firma OLEO 100 zainstaluje zbiornik, który pozwoli nam przechowywać paliwo pochodzenia w 100% roślinnego i w 100% wyprodukowane we Francji.

W tym tygodniu testujemy VOLVO LNG (ciekły gaz ziemny). Mamy świadomość, że ten proces będzie przebiegał szybko.

Możesz również przeczytać

 

Zacząłeś już wyprzedzać konkurencję, wybierając samochody ciężarowe wyposażone w alternatywne rozwiązania. Dostarczasz towary do centrów miast, gdzie przepisy są najostrzejsze. Jakie samochody ciężarowe wykorzystasz do tych dostaw?

Wszyscy oczekują, że będą to elektryczne samochody ciężarowe do transportu na ostatnim odcinku dostawy. Nie do końca się z tym zgadzam. Uważam, że pokładowe wózki widłowe to połączenie ekonomii z ekologią. Jeśli chodzi o emisję CO2 – nie przekazujemy towarów. Dostawa odbywa się bezpośrednio z fabryki do odbiorcy, z punktu A do punktu B. Nie generuje to żadnych dodatkowych zanieczyszczeń. Kiedy działasz autonomicznie, nie potrzebujesz innego przewoźnika, aby pokonać ostatni odcinek dostawy.
Podjęliśmy stosowne kroki już wcześniej, ponieważ obecnie posiadamy tylko ciężarówki EURO 6 z certyfikatem jakości powietrza Crit'Air, który na razie pozwala nam na dojazd do centrów miast we Francji. I oczywiście, w razie potrzeby, zainwestujemy więcej w gaz. 
Technologia elektryczna nie jest w tej chwili gotowa do transportu ciężkich ładunków. Nie mamy wystarczającej oferty rozwiązań autonomicznych.

quotation left yellow

Co ważne i ciekawe w przypadku narzędzia VECTO, producenci są na bieżąco ze zużyciem.

quotation right yellow

Jaką konkretnie korzyść daje korzystanie z narzędzia VECTO?

Zmniejszenie zużycia oleju napędowego. Szacuję je na 30-35% naszego całkowitego budżetu. Jeśli uda nam się zmniejszyć zużycie paliwa, pozwoli nam to podnieść naszą marżę, choć trzeba liczyć się też z tym, że pojazdy są coraz droższe. Posiadamy 3 pojazdy VOLVO I-Save, które spalają 2-3 l/100 km mniej niż starsze generacje VOLVO 500 Euro 6. Stanowi to około 4-5%. Wyobraź sobie, że możesz to pomnożyć przez rok dla 30 pojazdów – to Twoja marża. Im więcej producentów wprowadza innowacje, tym jest to dla nas bardziej interesujące.

Nowe pojazdy osiągają spalanie 29-30 l/100 km, podczas gdy pojazdy 4-letnie – 35 l/100 km. To ogromna różnica! Co ważne i ciekawe w przypadku narzędzia VECTO, producenci są na bieżąco ze zużyciem. Technologie silników ewoluują każdego roku. Wszystko przyspiesza. 

Jak to przyspieszenie wpływa na Was?

To czas, w którym nie możemy już sobie pozwolić na nadmierne zanieczyszczanie powietrza. Każda epoka ma swoje zobowiązania, nawet jeśli jest to trudne, bo wymaga adaptacji i znacznych inwestycji. Musimy podjąć zobowiązanie i spróbować przekształcić te ograniczenia w możliwości dla naszej planety. 

Rok 2030 jest tuż za rogiem. Jak widzisz Waszą flotę za 9 lat?

Nasza flota to teraz w 100% pojazdy Euro 6. Być może do 2030 roku całkowicie przestawimy się na gaz lub 50% gazu i 50% B100. Zdajemy sobie sprawę, że napotkamy przeciwności: awarie, trudności z tankowaniem paliwem roślinnym... Jeśli nasi klienci zechcą nam w tym pomóc, będziemy gotowi wykonać ten krok bardzo szybko!

Biogram Transports Chambonnière

Główna siedziba: Varennes-sur-Allier – Auvergne-Rhône – region Alp – Francja

michelin site blocs texte chiffres clés jaune

michelin site blocs texte chiffres clés jaune copie 2

michelin site blocs texte chiffres clés jaune copie

michelin site blocs texte chiffres clés jaune copie 3

Źródła

* Narzędzie do obliczania zużycia energii przez pojazd

Popularne w społeczności

post thumb sustainable mobility grey

#SPOTLIGHT
Zrównoważona mobilność: wszystko jest powiązane!


post thumb 3 tips grey

#TOP TIPS
3 wskazówki dotyczące wyboru opon do nowych samochodów ciężarowych

michelin site section newsletter titre

Podając swój adres e-mail i klikając poniższy przycisk, wyrażam zgodę na Warunki użytkowania i Politykę prywatności, składam podpis elektroniczny i wyrażam zgodę na otrzymywanie automatycznych wiadomości marketingowych, niezależnie od wcześniejszej rejestracji na dowolnej firmowej lub krajowej liście rezygnacji Michelin. Zgoda nie stanowi warunku zakupu. Możesz w dowolnym momencie zrezygnować. Przedstawiciel Michelin może skontaktować się z Tobą, jeśli wyrazisz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty produktu lub usługi. Przedstawiciel może być lokalnym przedstawicielem handlowym Michelin lub autoryzowanym dealerem Michelin działającym w Twojej okolicy. Michelin szanuje Twoją prywatność. Informacje, które do nas przesyłasz, są chronione naszą polityką prywatności.

Jesteś
Użytkownikiem opon Dilerem opon Inne
common.error.invalidField:This field is invalid
1-10 11-20 21-50 51+ Nie jestem użytkownikiem opon
common.error.invalidField:This field is invalid
common.error.invalidField:This field is invalid
0/200

Podając swój adres e-mail i klikając poniższy przycisk, wyrażam zgodę na Warunki użytkowania i Politykę prywatności. Przedstawiciel Michelin może skontaktować się z Tobą, jeśli wyrazisz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty produktu lub usługi. Możesz w dowolnym momencie zrezygnować.

common.error.invalidField:This field is invalid

Korzystasz z nieaktualnej wersji przeglądarki.

Nie wspieramy już tej wersji przeglądarki. Oznacza to, że niektóre funkcjonalności strony mogą nie działać poprawnie.

Zaktualizuj swoją przeglądarkę do nowszej wersji lub otwórz stronę korzystając z innej przeglądarki.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+